У відповідності до завдань, визначених Положенням про фінансовий відділ Білківської сільської ради ради та планів роботи, протягом 2024 року виконані основні роботи:
Основним напрямком роботи відділу є контроль за виконанням бюджету територіальної громади на всіх його стадіях, контроль за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету на наступний плановий рік ;
За 2024 рік виконано ряд основних завдань:
– складання та формування річного бюджету Білківської сільської ради на 2024 рік з додатками, розшифровками, пояснювальними записками ;
– вивчались законодавчі та нормативні матеріали, постійно надавалась методична допомога розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів з питань дотримання бюджетного законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу;
– формування та підготовка лімітних довідок на 2024 рік , витягів з розпису бюджету, перевірка кошторисів видатків, планів асигнувань бюджетних установ, введення їх в АС “Місцеві бюджети”, перевірка штатних розписів бюджетних установ на 2024 рік;
– формування бюджетних запитів розпорядників коштів на 2025-2027 роки в АС “Місцеві бюджети” за програмно – цільовим методом (ПЦМ);
– перевірки складання Паспортів бюджетних установ на 2024 рік та введення в АС “Місцеві бюджети”;
– затвердження Паспортів бюджетних програм із змінами головних розпорядників коштів;
– перевірка змін до Паспортів бюджетних установ та введення в АС «Місцеві бюджети» згідно з рішеннями селищнеої ради;
– складання та подання до Департаменту фінансів ОДА планових показників на 2024 рік по бюджецу, плану по Мережі;
– здійснення публічного представлення квартальних та річного звіту про виконання бюджету Білківської сільської ради за 2023рік;
– підготовка проектів рішень та пояснювальних записок на засідання виконкому, сесій сільської ради з питань складання, уточнення, виконання бюджет, матеріалів на засідання постійних депутатських комісій;
– складання офіційних висновків про перевиконання загального фонду бюджету за 2024 рік; та один офіційний висновок про залишки коштів загального і спеціального фондів на 01.01.2024 року;
– підготовка щомісячних зведень про виконання бюджету по доходах, по видатках, довідок про направлення бюджетних коштів на захищені та інші статті видатків бюджету;
– щоденне фінансування видатків бюджетних установ бюджету згідно помісячного розпису по кодах програмної і економічної класифікації і заяв головних розпорядників коштів;
– щоденне складання та подання розпоряджень на виділення коштів загального та спеціального фонду бюджету до УДКСУ в Іршавському районі;
Складання та подання щомісячної інформації до Департаменту фінансів з питань:
– стану соціальних виплат;
– забезпечення коштами по зарплаті;
– за обсягом використання енергоносіїв;
– дані про погашення заборгованості бюджетних установ за енергоносії;
– інформація щодо стану розподілу вільних залишків коштів місцевих бюджетів за загальним фондом;
– інформація стану розподілу коштів,отриманимх від перевиконання дохідної частини загального фонду місцевих бюджетів по загальному фонду.
– інформація про стан виконання територіальної громади у 2024 році цільових програм фінансування підготовки і підтримки обороноздатності військових формувань.
– інформація про витрати на підтримку сил безпеки та оборони;
– інформація щодо стану реалізації об’єктів за рахунок залишків субвенція, наданої з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку;
– контрольно-економічної роботи;
– інформація про видатки на виплату заробітної плати з нарахуваннями педагогічним працівникам ЗЗСО;
– дані щодо обсягів видатків місцевих бюджетів на оздоровлення та відпочинок дітей;
– інформація про виконання деяких показників бюджету з метою наповнення аналітичного порталу.
– Складання та подання інформації до Департаменту фінансів за півріччя з питань:
– інформація,щодо чисельності працівників та фонду оплати праці інших працівників бюджетної сфери (додаток 1, додаток 2);
– щоденний аналіз про виконання бюджету по доходах ;
– щоденний контроль за погодженням електроних висновків та повідомлень;
– постійно здійснення контролю за проведення видатків бюджету;
– опрацювання і аналіз листів, звернень, звітів та пояснюючих записок керівників установ, підприємств, організацій щодо виконання кошторисів, виділення додаткових асигнувань, підготовка та друк пропозицій по внесенню змін до бюджету, розподілу вільного залишку коштів станом на 01.01.2024 р., аналітичних матеріалів на засіданнях постійної депутатської комісії сільської ради з питань бюджету, фінансів…. (П.Горзов).
- Звіти про виконання бюджету за І квартал 2024 року, І півріччя 2024 року, 9 місяців 2024 року; за 2023рік;
- внесення змін до бюджету на 2024 рік за рахунок додаткових міжбюджетних трансфертів, вільних залишків коштів станом на 01.01.2024 року, перевиконання доходної частини бюджету та перерозподілу планових асигнувань в межах кошторисних призначень;
Всього за 2024 рік підготовлено нормативно – правових актів: 11 проектів рішень сільської ради VІІІ скликання; та 1 проект рішення виконавчого комітету, 11 розпоряджень сільського голови.
Розроблено і затверджено 56 наказів начальника фінансового відділу.
Підготовлена Інструкція по складанню бюджетних запитів на 2025-2027 рік; дані матеріали розміщені на сайті сільської ради і доведені бюджетним установам на почту;
Проводився постійний облік:
- надходжень від продажу земельних ділянок,
- бюджетні асигнування загального фонду (за видатками)
- облік змін власних надходжень бюджетних установ;
- фінансування місцевих/ регіональних програм;
- фінансування капітальних видатків;
- поточна обробка бухгалтерських документів по доходах та видатках бюджету, облік коштів бюджету здійснювався по 195 дохідних рахунках та 12 видаткових;
- ведення бухгалтерського обліку по кошторису фінансового відділу.
Інша планова та позапланова робота:
- щомісячний аналіз виконання показників бюджету по доходах і видатках, потреби в додаткових асигнуваннях до кінця року по бюджетній та комунальній сферах;
- погоджено:
- 35 електроних висновків про повернення помилково та /або надміру сплачених грошових забов’язань та пені за платежами, належними місцевому бюджету та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевим бюджетом;
- 7 електроних повідомлень про повернення надміру утриманих ( сплачених) сум ПДФО;
- підготовлено до УДКСУ 387 розпоряджень про виділення коштів з загального та спецільних фондів, платіжні доручення, бюджетних фінансових зобов’язань та юридичних зобов’язань по фінансовому відділу;
- проводилось розміщення на єдиному веб – порталі використання публічних коштів (Є-dаtа) договорів, укладених фінансовим відділом Білківської сільської ради;
Для розміщення на офіційному сайті Білківської сільської ради надавались інформації щодо виконання бюджету по доходах і видатках за 2024 рік, щомісячно, за І квартал, І півріччя 2024 року та 9 місяців 2024 року, тощо;
- вивчались законодавчі та нормативні матеріали, постійно надавалась методична допомога головним розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів з питань дотримання бюджетного законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу;
- працівниками фінансового відділу за 2024 рік опрацьовано вхідних документів 737 листів;
- підготовлено 211 вихідних документів, в тому числі інформації та відповіді на листи, що надійшли до сільської ради , інших установ і організацій звітів та інформацій щодо забезпечення бюджетного процесу на виконання планових, завдань Міністерства фінансів України, Департаменту фінансів ОДА, в тому числі згідно робочих планів відділу;
- Щоденна робота в системі АС «Місцеві бюджети» ІАС «LOGICA» згідно до Порядку обміну електронними документами між Міністерством фінансів України та учасниками бюджетного процесу на місцевому рівні, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 серпня 2021 року №488, використовується у роботі система дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства – Казначейство», через яку проводяться: Реєстри бюджетних фінансових зобов’язань та платіжні доручення, одержуються виконані платіжні документи та виписки про проведені Казначейством документи, тощо.
Працівники фінансового відділу приймали участь у 37 нарадах, вебінарах, консультаційних онлайн – заходах, навчаннях здобуття компетентності з прийняття рішень на основі даних та роботи з інформаційною системою управління бюджетом.
Крок за кроком удосконалюється питання організації діяльності Фінансового відділу з врахуванням командної роботи.
Начальник фінансового відділу Лариса ГОРЗОВ




