Фінансовий відділ Білківської сільської ради відповідно до Бюджетного кодексу України здійснює функції зі складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету.
У своїй діяльності регламентується Положенням про Фінансовий відділ, та керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, рішеннями обласної та сільської рад, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та сільського голови та забезпечує їх виконання в межах компетенції. В процесі вирішення пріоритетності виконання завдань, передбачених функціональними повноваженнями, робота фінансового відділу ґрунтується на принципах законності, обґрунтованості, збалансованості, цільового використання бюджетних коштів та першочерговості фінансування соціально захищених статей видатків.
У відповідності до завдань, визначених Положенням про фінансовий відділ Білківської сільської ради та планів роботи, протягом 2023 року виконані основні роботи:
– підготовка лімітних довідок, витягів з розпису бюджету, перевірка кошторисів видатків, планів асигнувань бюджетних установ, введення їх в АС “Місцеві бюджети”, перевірка штатних розписів бюджетних установ на 2023рік;
– складання та формування річного звіту про виконання бюджету Білківської сільської територіальної громади за 2021 рік з додатками, розшифровками, пояснювальними записками та вивантаження до Департаменту фінансів ОДА;
– перевірка звітів про виконання паспортів бюджетних програм за 2021 рік, сформованих за програмно-цільовим методом;
– формування бюджетних запитів розпорядників коштів на 2023-2025 рр. в АІС “Місцеві бюджети” за програмно – цільовим методом (ПЦМ);
– формування бюджету Білківської сільської територіальної громади на 2023 рік з додатками та затвердження сільською радою;
– перевірки складання паспортів бюджетних установ на 2022 рік, уточнених паспортів бюджетних установ на 2022 рік, аналіз порівняльних таблиць з поясненнями щодо відмінностей інформації показників проекту паспорта у новій редакції порівняно із попереднім паспортом з наступним затвердженням в АІС «LOGICA»;
– формування проєкту бюджету Білківської сільської територіальної громади на 2023 рік та представлення постійним депутатським комісіям;
– перевірка довідок бюджетних установ про внесення змін до кошторисних призначень на 2023 рік, введення в АІС “Місцеві бюджети”, формування витягів про внесення змін протягом звітного періоду;
– щомісячна підготовка та подання розпису бюджету та уточнених кошторисних призначень до УДКСУ в Іршавському районі по загальному та спеціальному фондах місцевого бюджету;
– щомісячний аналіз виконання показників бюджету по видатках, потреби в додаткових асигнуваннях;
– підготовка щомісячних зведень про виконання бюджету по доходах, по видатках, довідок про направлення бюджетних коштів на захищені та інші статті видатків бюджету;
– щоденна перевірка лімітів асигнувань та фінансових зобов’язань розпорядників та розподіл коштів бюджету, підготовка розпоряджень про виділення коштів із бюджету Білківської сільської територіальної громади (з врахуванням Порядку здійснення платежів у період воєнного стану); забезпечення своєчасного проходження грошових коштів державних субвенцій та коштів загального та спеціального фондів бюджету;
– підготовка проєктів рішень та пояснювальних записок на засідання виконкому, сільської ради з питань складання, уточнення, виконання бюджету, підготовка розпоряджень сільського голови, матеріалів на засідання постійних депутатських комісій;
– опрацювання і аналіз листів, звернень, звітів та пояснюючих записок установ, щодо виконання кошторисів, виділення додаткових асигнувань, підготовка та друк пропозицій по внесенню змін до бюджету, розподілу вільного залишку коштів станом на 01.01.2023 р., аналітичних матеріалів на засідання постійної депутатської комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально – економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова Петро ГОРЗОВ) та інших профільних комісій щодо:
– виконання бюджету за 2022 рік, І квартал 2023 року, І півріччя 2023 року, 9 місяців 2023 року;
– внесення змін до бюджету на 2023 рік за рахунок додаткових міжбюджетних трансфертів, вільних залишків коштів станом на 01.01.2023 року, перевиконання дохідної частини бюджету та перерозподілу планових асигнувань в межах кошторисних призначень;
Упродовж 2023 року здійснювалась координація учасників бюджетного
процесу по забезпеченню виконання дохідної і видаткової частин бюджету, а саме: координувалась робота з головними розпорядниками бюджетних коштів,
управлінням державної казначейської служби, державною податковою службою, структурними підрозділами сільської ради.
Працівниками фінансового відділу здійснювався контроль за дотриманням бюджетного законодавства, спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами.
Перевірялись та погоджувались висновки ДПС за платежами, належними
місцевому бюджету та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами.
Фінансовим відділом подається бюджетна, фінансова, податкова та інша звітність в установлені законодавством терміни. При подачі звітності використовуються електронні сервіси Державної податкової служби України та
Державної казначейської служби України.
Забезпечується оперативність реєстрації бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань та здійснення видатків, в першу чергу видатків по захищених статтях бюджету. Закупівлі здійснюються дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель. Відповідальною особою за забезпечення здійснення закупівель товарів, робіт і послуг здійснюється оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до ст. 10 Закону України 25 грудня 2015 року №922-VIII “Про публічні закупівлі”.
Згідно Закону України від 11 лютого 2015 року № 183-VIII «Про відкритість використання публічних коштів» на офіційному державному інформаційному ресурсі у мережі Інтернет «Єдиний веб-портал використання публічних коштів», оприлюднюється інформація, що підлягає оприлюдненню, у встановлені строки (перелік укладених договорів, акти, накладні, додаткові угоди, бюджетна звітність, звіт про відрядження).
Щомісячно на адресу Департаменту фінансів ОДА надавалася інформація стосовно виконання протокольних доручень, розпоряджень голови облдержадміністрації, контрольних завдань ОДА, тощо.
Згідно з затвердженими бюджетними призначеннями здійснювалось фінансування видатків з місцевого бюджету, складались розпорядження на фінансування та в установленому законодавством порядку подавались до управління Державної казначейської служби.
Відповідно до прийнятих рішень сільської ради про внесення змін до рішення «Про бюджет Білківської територіальної громади на 2023 рік» та довідок Департаменту фінансів ОДА вносились зміни до автоматизованої програми ІПК «Місцевий бюджет» «LOGICA», готувались і надавались довідки про зміни помісячного розпису сільського бюджету до управління Державної казначейської служби для виконання.
В рамках реалізації впровадження ІТ-системи консолідації та централізованого зберігання інформації, що застосовується у бюджетному процесі «LOGICA», фінансовим відділом організовано по головних розпорядниках бюджетних коштів роботу в даній системі, а саме: реєстрація, перевірка бюджетних запитів та паспортів бюджетних програм, формування рішення тощо.
У 2023 році працівниками фінансового відділу оформлено: 384 розпоряджень про фінансування коштів із загального (спеціального) фонду
бюджету, 27 довідки про внесення змін до розпису доходів, 274 довідки про внесення змін до розпису видатків та джерел фінансування.
Протягом 2023 року робота здійснювалась згідно з затвердженим начальником фінансового відділу планом роботи відділу. Крім того, виконувались контрольні завдання Департаменту фінансів ОДА відповідно до завдань Міністерства фінансів України, рішення, розпорядження та доручення обласної ради і облдержадміністрації, сільського голови, сільської ради та її виконавчого комітету в межах компетенції відділу.
Фінансовим відділом опрацьовано 184 вхідних документів, підготовлено 294 вихідних документів (в тому числі інформації та відповіді на листи, що надійшли з сільської ради, інших установ і організацій, звіти та інформації щодо забезпечення бюджетного процесу).
Щомісяця готувалась оперативна інформація про надходження та використання коштів місцевого бюджету.
Опрацьовувались законопроекти, законодавчі, нормативно-правові акти, оглядові листи тощо.
Постійно велись діалоги з регіональним офісом ULEAD з Європою, щодо внесення змін до бюджетного законодавства, в межах компетенції фінансового відділу.
Щомісячно подавались документи до Закарпатської ОВА на компенсацію сільському бюджету для оплати комунальних послуг, що надаються під час розміщення внутрішньо переміщених осіб, у період воєнного стану.
Супроводжувалася робота у системі АС “Місцеві бюджети”; ІАС “LOGICA”; “Є-Звітність” та системі дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства – Казначейство» (СДО).
Готувалися інформаційні та аналітичні матеріали, доповідні записки сільському голові.
Протягом 2023 року безпосередньо начальником відділу приймалась участь у колегіях департаменту фінансів облдержадміністрації, нарадах, онлайн – нарадах по питаннях місцевих бюджетів тощо.
Відповідно до статті 78 Бюджетного кодексу України в процесі виконання бюджету громади за доходами та видатками щомісяця протягом звітного періоду здійснювався аналіз та моніторинг щодо:
- стану виконання дохідної та видаткової частин бюджету громади в цілому та в розрізі дохідних джерел та галузей видатків;
- очікуваного виконання передбачених помісячним розписом власних доходів загального та спеціального фондів бюджету громади за місяць та наростаючим підсумком з початку року у розрізі джерел доходів;
- податкового боргу на підставі отриманої інформації від податкового органу, його динаміку до бюджетів усіх рівнів в розрізі дохідних джерел та підприємств-боржників;
- стану надходжень до бюджету коштів місцевих податків в розрізі платежів;
Здійснюється щоденний моніторинг надходжень податків та зборів до
бюджету в розрізі платників та платежів, про що доповідається сільському голові. По завершенню місяця проводились звірки звітних даних сільського бюджету (планові призначення), наданих довідками територіального органу Державної казначейської служби, з даними, занесеними до системи ІПК «Місцеві бюджети».
Здійснюються контрольні функції щодо:
- обліку трансфертів, отриманих бюджетом з інших місцевих бюджетів та наданих з бюджету іншим місцевим бюджетам.
- виконання видаткової частини місцевого бюджету в розрізі розпорядників та за КПКВК МБ, економічної класифікації видатків;
- використання фонду заробітної плати та витрачання коштів на виплату заробітної плати бюджетних установ та соціальних виплат населенню;
- кількості фактично зайнятих штатних посад працівників бюджетних установ;
- використання коштів, отриманих субвенцій з державного та обласного бюджетів до місцевого;
- відповідей на запити, листи підприємств і установ з питань, що належать до компетенції фінансового відділу;
- виконання контрольних завдань Міністерства фінансів України, облдержадміністрації, Департаменту фінансів ОДА, Державної фінансової інспекції в Закарпатській області та завдання сільського голови у визначені терміни та у повному обсязі.
Начальник фінансового відділу Лариса ГОРЗОВ